ANTALYA / MANAVGAT - Namık Karamancı Fen Lisesi

Haberler

Ara

Okulumuz Namık Karamancı Fen Lisesinde bu hafta sınıflar arası voleybol turnuvası yapılıyor, çeyrek final maçları  çekişmeli bir şekilde  devam ediyor. Bugün yapılan çeyrek final maçında 11-C, 9-A'yı 2-0 yenerek tur atladı, tur atlayan takımlarımıza başarılar diliyoruz.

Manavgat'ımızın önemli değerlerinden Sayın Hayri Avcı'yı Kariyer Günleri etkinlikleri kapsamında okulumuzda ağırladık. 11. sınıf öğrencilerimizle bir araya gelen Sayın Hayri Avcı, "Mühendislik ve Girişimcilik" üzerine söyleşi yaptı ve öğrencilerimizin sorularını içtenlikle cevapladı. Emeklerinden dolayı kendisine şükranlarımızı sunuyoruz.

Manavgat İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen  "Sözlük Tasarım Yarışması" nda 10/B sınıfı ögrencimiz Dilge EREL Manavgat 1.si oldu.

Öğrencimizi ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.

Ara

5-11 Aralık 2023 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz CERN bilim ve kültür gezimizin sosyal ve kültürel programlarından görüntüler

CERN bilim ve kültür gezimiz kapsamında Cenevre Üniversitesindeydik.

Öğrencilerimiz iki grup halinde Kimya (enerji) ve Matematik (zarlar) alanlarında Cenevre Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından düzenlenen deney ve atölye çalışmalarına katıldılar.

NKFL Debate Club (İngilizce Münazara Kulübü) bu hafta düzenlediği etkinlikte

''Is it right to censor art that may be considered offensive?'' (Saldırgan sayılabilecek sanatı sansürlemek doğru mudur?) konusunu  tartıştı. Okulumuz konferans salonunda gerçekleştirilen etkinliğe 9. ve 10. sınıf öğrencilerimiz katıldılar. Debate Club öğrencilerini tebrik ediyoruz.

Türkçe münazarada bu hafta HA takımında Dilay ve Deren MA takımında Elif ve Ecrin oynadı. Jüri başkanı Ayşe Yaren yardımcı jüri Zeydan'dı.

Konumuz HSK "Ücretsiz staj uygulaması kaldırılmalıdır." idi.

Verimli güzel bir maçtı. Tebrikler gençler.

Ara

CERN bilim ve kültür gezimizin ana teması olan CERN Nükleer Araştırma Merkezindeydik.

Yeni açılan sergi alanlarından ..., büyük patlama ve kuantum dünyası bölümlerindeki platform ve standları ziyaret ederek bilimsel bilgi ve becerilerimizi arttırma ve ufkumuzu genişletme fırsatı bulduk.

CERN Bilim ve Kültür gezimizde ikinci gün etkinliklerimizi tamamladık.

Panoramik Bern şehir turunun ardından Einstein Evi Müzesini gezdik.

Maison Cailler Çikolata Fabrikasını ziyaret ederek çikolatanın tarihçesi ve üretim aşamalarını tüm detayları ile öğrendik.

Sosyal program kapsamında Gruyere kasabasını ve ardından tarihimizin önemli antlaşmalarından Montrö, Uşi ve Lozan'ın imzalandığı salonları ziyaret ederek geçmişe bir yolculuk yaptık.

Ara

CERN Bilim ve Kültür gezimizde ilk günü geride bıraktık.

Panoramik Zürih şehir turunun ardından Technorama Bilim Merkezini ziyaret ettik. Önce merkezdeki bilimsel paltform ve istasyonları gezdik ve daha sonra iki grup halinde Biyoloji (mikrsokoplar) ve Fizik (mikrodalgalar) alanlarında deneylere ve atölye çalışmalarına katıldık.

25 Kasım Kadına yönelik şiddete karşı uluslarası mücadele gününde,  Okumuzda 10. Sınıf öğrencilerimize yönelik konferans düzenlendi. Bu kapsamda, Avukat Nur Kahvecioğlu,  Avukat Gülsüm Eda Bektaşoğlu,  Avukat Ümmünur Tarakçı, Avukat Ayşegül Tarakçı Bulut ve Avukat Yalçın Kırma’ ya teşekkür ederiz.

Ara

CERN Bilim ve Kültür Gezimiz için yollardayız.

Rotamız önce İsviçre sonra Fransa.

2023-24 Eğitim ve Öğretim yılının 8. deneme sınavı yapıldı. Her kademeden dereceye giren ilk 10 öğrenci Okul Müdürümuz Sayın Hasan Kökçü tarafından kürsüde tebrik edildi.

Ara

9D sınıfımız sınıf rehber öğretmenleri Tuğba Atalay eşliğinde akşam yemeğinde buluştu.

Her yıl düzenlediğimiz geleneksel İstanbul gezimizin kültür ve tarih bölümünde gezip gördüğümüz yerler: